کلیه مراکز دولتی سیستان و بلوچستان طبق تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا از امروز ۸ تیر به مدت ۲ روز تعطیل شد و بر این اساس محدودیت‌های جدید در این استان اعمال می‌شود.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، این تصمیم به این دلیل گرفته شد که تعداد مبتلایان بیماری کرونا روند افزایشی دارد که برای کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت، فعالیت کلیه ادارات، نهادها و بانک‌های استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ نهم و دهم تیرماه تعطیل اعلام می‌شود.

فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از آتش‌نشانی، آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

افزایش تست کرونا

با توجه به افزایش موارد بیماری در استان، بار مراجعات مردم جهت غربالگری و انجام تست کرونا به  مراکز ۱۶ ساعته بیشتر شده است.

علاوه بر مراکز نمونه گیری دانشگاه، ۵ آزمایشگاه خصوصی در شهر زاهدان تست تشخیص کرونا را از افراد دارای علائم و مشکوک  اخذ می‌کنند.

در شبانه روز گدشته بیش از ۲ هزار تست تشخیص کرونا در این مراکز از افراد مشکوک و دارای علایم گرفته شده است.

تعطیلی اصناف

بر اساس تصمیم ستاد کرونا استان سیستان و بلوچستان کلیه واحدهای صنفی به جز واحدهای صنفی که در گروه یک قرار دارند تعطیل اعلام شود.

گروه یک شامل فروشگاه های عرضه مواد غذایی مواد پروتئینی، تعمیرگاه ها و مراکز فروش لوازم یدکی خودرو و نانوایی‌هاست که اجازه ارائه خدمات دارند، اما اگر گروه یک هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند با آنها برخورد و واحد متخلف پلمب خواهد شد.

بر اساس این مصوبه گروه دو سه و چهار به هیچ عنوان حق فعالیت ندارند و در صورتی هم که فعالیت کنند، واحدهای متخلف توسط گشت‌های مشترک پلمب می‌شوند.

کد خبر 611236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha